Betalingskortet som ny kommunikasjonskanal

Med Receipts-integrasjon får vi som leverandør av kassasystemer muligheten til å identifisere betalingskort på tvers av alle betalingsmetoder og plattformer.

Teknologien gjør betalingskortet om til en toveis-kommunikasjonskanal mellom forhandlere og kunder. Den muliggjør digitale kvitteringer og en helt ny tilnærming til lojalitetsprogrammer. For sluttkunder betyr dette blant annet enkel tilgang til digitale kvitteringer i deres nettbank eller regnskapssystem.

For forhandlere og arrangører som benytter Betala, gir denne integrasjonen unike muligheter til å styrke innsikten i kundenes atferd. Du kan enkelt profilere kjøp, få dypere forståelse for kundemassen og tilby skreddersydde kjøpsopplevelser som sikrer at kundene kommer tilbake.

Anders Olafsen, Manager POS i Advania Norge og sjef for Betala, mener at denne teknologien er et gjennombrudd for bransjen.

Med Receipts integrert i Betalas kassasystem får nå forhandlere og arrangører tilgang til verktøy som vil gi dem et stort konkurransefortrinn. Forbedret effektivitet og bedre kundeopplevelse er en vinn-vinn for alle, og dette er et teknologisk fremskritt vi har ventet på.

Kent Olav Ferstad, Gründer og COO i Receipts, deler sin entusiasme og gleder seg over samarbeidet.

Vi ser frem til samarbeidet med Betala og arrangørfeltet for å tilgjengeliggjøre ny teknologi og sammen forme løsninger som vil styrke profesjonaliteten i arrangørfeltet ytterligere. Publikum drar kortet som normalt, vi tar oss av resten.

Lojalitetsprogrammer – Nå tilgjengelig for alle

Teknologien til Receipts gjør det enkelt for Betala-kassasystemet å avgjøre om en kunde er medlem av et lojalitetsprogram under kjøpet. Systemet kan deretter raskt be om kundens samtykke via deres BankID-app dersom kunden selv har valgt å åpne opp for denne funksjonaliteten i sin nettbank. Dette skjer raskt og sikkert med biometri, og gir en enkel og kontrollert kundeopplevelse.

Hvis en kunde senere ønsker å trekke tilbake sitt samtykke, kan de gjøre det enkelt i sin egen nettbank. Metoden forenkler opprettelsen av mer effektive og automatiserte kundeklubber og lojalitetsprogrammer. I dagens verden, der GDPR og samtykkehåndtering er avgjørende for digital samhandling med kundene, vil Receipts sin teknologi lette dette ansvarsområdet betraktelig.

Søker arrangører til fokusgruppe for fremtidens arrangører

Kundeklubber har vært sjeldne i kultursektoren, men sammen med Receipts og et knippe utvalgte arrangører ser vi frem til å utforske mulighetsrommet som ligger her – det er stort.

En kundeklubb, eller lojalitetsprogram, er en strategisk tilnærming for å identifisere og belønne lojale kunder. Men det handler ikke bare om enkle rabatter – det handler om å bygge sterke bånd og tilby en personlig opplevelse som gjør kundene fornøyde og lojale. Arrangørene får muligheten til å forstå markedet og publikummet sitt bedre, mens publikummerne føler seg mer verdsatt som medlemmer av en eksklusiv klubb.

Som en del av dette initiativet, inviterer Betala noen av våre kunder til å delta i en fokusgruppe i løpet av høsten 2023. Målet vårt er å sammen utforske hvordan vi kan skape innovative løsninger for arrangører, forbedre kundeopplevelsen og øke engasjementet. La oss finne ut om det er ‘hot’ eller ‘not’ for sektoren.

Arrangører som blir med inviteres i første omgang til en to timers workshop i løpet av oktober/november. Det er kostnadsfritt å delta og man kan delta både fysisk (Oslo) og digitalt.

Fokusgruppens innspill og ønsker rundt et velfungerende lojalitetsprogram vil bli tatt i betraktning når teknologien og funksjonaliteten utvikles videre. Vi vil også ha behov for et tett samarbeid med en eller flere arrangører som ønsker å teste kreftene i teknologien live på ett eller flere av sine arrangementer.

For å lære mer om deltakelse i fokusgruppen, ta direkte kontakt med Anders Olafsen på e-post eller telefon.

Tidslinje

Betalansering for testing i markedet gjennomføres mot slutten av 2023. Deretter er målsettingen at markedsklar versjon skal være tilgjengelig på markedet sommeren 2024.

Med en enklere betaling kan du fokusere på salg og kundeservice.

Vi gjør det raskt og enkelt å ta betalt slik at du heller kan fokusere på salg og kundeservice. Med Betala flyter køen raskere, omsetningen øker og du får fornøyde kunder.

Nysgjerrig?
La oss ta en prat

Vi gjør det raskt og enkelt å ta betalt slik at du heller kan fokusere på salg og kundeservice. Med Betala flyter køen raskere, omsetningen øker og du får fornøyde kunder.

Ta kontakt dersom du har spørsmål om Betala eller er klar for å bestille.