Anders Olafsen

Manager POS

Hva slags bakgrunn har du, og hva fikk deg til å søke jobb i Advania (selskapet som leverer Betala)?

Jeg har vært en del av Kontorland/Easify og nå Advania Norge siden 1999. Siden 2000 har jeg dykket inn i betalingsløsninger, og jeg har virkelig fått være med på hele denne spennende reisen. Tidligere var jeg både selger og tekniker, men de tekniske løsningene vi jobbet med for 20 år siden er ganske avleggs nå. 😅 Det er utrolig gøy å se hvordan betalingssystemer har blitt et ‘hot’ tema, med en utvikling som går av sted som en kule. Vi er virkelig i en spennende tid!

Hvordan ser en vanlig dag på jobben ut for deg?

Hver dag på jobben er en ny opplevelse, og ingen dager er like. Det kan være alt fra kundemøter til leverandørmøter, samt utvikling av nye funksjoner i systemene vi tilbyr. Mye av arbeidet går også med til å se frem i tid og planlegge veien videre for POS i selskapet vårt. Potensialet er enormt, og jeg er gjerne på plass i kontorstolen før klokken 07:00 hver morgen.

OBS: I fare for å bruke uforståelig stammespråk så er det greit å få med seg at POS står for «Point of Sale» og refererer til den teknologien og programvaren som brukes av butikker, arrangører og andre virksomheter for å gjennomføre salgstransaksjoner. På norsk sier vi like gjerne kassasystem eller salgspunkt.

Hva synes du er det beste med jobben din?

Variert hverdag, hyggelige kollegaer og et område som utvikler seg ekstremt raskt – det er det som gjør jobben min så fantastisk. POS-bransjen er midt i en eksplosiv utviklingsfase, og det gir meg mange spennende utfordringer.

Hvilke utviklingsmuligheter har du fått?

Jeg har klatret gradene, fra sjåfør i starten av min tid i Kontorland i 1999, og har nå en solid forståelse for alt som følger med i leveransen av et kassesystem. Dette er en erfaring jeg ser på som svært fordelaktig og det setter jeg stor pris på. 😊

Har du et eller flere favorittøyeblikk i arbeidet med Betala?

Å velge et favorittøyeblikk fra tiden med Betala er ikke lett – det har vært så mange spennende kunder og jeg blir alt for ofte imponert og stolt av hva gjengen min får til. Å være på festival er alltid en opptur, spesielt når det er full trøkk på scenen og transaksjonene flyter i baren. Det å levere et stort antall kasser til en festival kan høres kanskje enkelt og greit ut, men når du er midt oppi det, ser du hvor krevende dette fagfeltet faktisk er. Kompetanse, rutiner, riktig utstyr og et knakende godt team må være på plass – det er både imponerende og utrolig gøy!

Å være på festival er alltid en opptur, spesielt når det er full trøkk på scenen og transaksjonene flyter i baren.

Bjørg Braaten

Sales Specialist

Hva slags bakgrunn har du, og hva fikk deg til å søke jobb i Advania?

Jeg har en bachelor i hotell- og restaurantadministrasjon fra Alta og en Master of Science i internasjonal hotell- og reiselivsadministrasjon fra Stavanger og Australia. Arbeidserfaringen min er mangfoldig og de siste syv årene har jeg jobbet med ulike POS-løsninger i flere bedrifter. Både med salg, support og opplæring, men også den tekniske delen når det kommer til utvikling og integrasjoner.

Før jeg startet med POS har jeg bl.a. hatt produkt- og utviklingsansvar for flere bookingsystemer, vært salgs- og byråleder i reisebyrå med driftsansvar for flere butikker, holdt utallige kurs, jobbet med rekrutering og vært bookingansvarlig.

Det som er litt spesielt og hyggelig med min ansettelse her, er at jeg ikke søkte aktivt, men ble oppringt og headhuntet. 😊

Hvordan ser en vanlig dag på jobben ut for deg?

En typisk dag for meg involverer ofte salg og support av de ulike POS-løsningene vi leverer. Jeg gir også demonstrasjoner av våre produkter og løsninger, og administrerer lisenser gjennom ulike systemer. 

Hva synes du er det beste med jobben din?

Jeg liker godt den kontinuerlige læringen som kommer med det å jobbe med POS-løsninger og at jeg har mange ulike arbeidsoppgaver. Utviklingen på feltet går raskt så det er alltid noe nytt å sette seg inn i. Bransjene vi samarbeider med varierer fra festivaler og store konserter til koselige interiørbutikker og tradisjonelle kiosker. Så variasjonen i arbeidet er nok det jeg vil trekke frem som mest spennende. Godt miljø og gode kollegaer er også noe jeg verdsetter høyt. 💙

Utviklingen på feltet går raskt så det er alltid noe nytt å sette seg inn i.

Andreas Janzen

Consultant

Hva slags bakgrunn har du, og hva fikk deg til å søke jobb i Advania?

Jeg har alltid hatt en interesse for datamaskiner, elektronikk og elektriske duppedingser. Etter VGS med elektro gikk jeg videre til VG2 med IKT. I 2016 søkte jeg meg til Advania for å starte læretiden min, og i 2022 begynte jeg å jobbe med Betala. Gjennom årene har jeg hatt muligheten til å jobbe med en rekke ulike IT- og POS-systemer og forskjellige kunder med ulike behov. Fra store kjedekunder til mindre enkeltkunder, har jeg fått variert erfaring som har hjulpet meg med å utvikle ferdighetene mine.

Hvordan ser en vanlig dag på jobben ut for deg?

Arbeidsdagen min er variert, akkurat slik jeg liker det. Noen ganger tilbringer jeg tiden inne med å svare på førstelinjens henvendelser på POS-avdelingen. Samtidig forbereder jeg utstyr som skal sendes ut til kunder. Andre dager er jeg ute på veien. Jeg installerer systemer hos kundene, gir opplæring eller utfører servicearbeid. I tillegg er det dager hvor jeg deltar i kundemøter. Om sommeren er det festivalsesong, og da dreier dagene seg mye om å sørge for at utstyret når kundene i tide og å være til stede på festivaler for å sikre at alt fungerer som det skal.

Hva synes du er det beste med jobben din?

Det beste med jobben min er variasjonen i hverdagen. Selv om noen dager kan være hektiske og krevende, gir det en følelse av trygghet å vite at vi er et solid team med gode rutiner, verdifull erfaring og flotte kolleger som alltid er der for å støtte hverandre. Står vi ovenfor utfordrende situasjoner så finner vi alltid en løsning. Så synes jeg det er spennende med den konstante utviklingen og innovasjonen i bransjen. Vi jobber i et miljø som oppmuntrer til kreativitet og nyskapning, og vi er alltid på jakt etter nye måter å forbedre våre produkter og tjenester på. Denne dynamikken gir meg muligheten til å vokse som profesjonell og bli med på reisen med å forme fremtidens betalingsløsninger. Svulstig, men sant.

Vi jobber i et miljø som oppmuntrer til kreativitet og nyskapning, og vi er alltid på jakt etter nye måter å forbedre våre produkter og tjenester på.

Hvilke utviklingsmuligheter har du hatt?

Jeg har hatt mange utviklingsmuligheter her. Å jobbe med forskjellige POS-systemer har vært spesielt lærerikt. Jeg har også kunnet utvikle mine ferdigheter innen kundehåndtering, noe som har gitt meg verdifull innsikt i å levere best mulig service.

Har du et eller flere favorittøyeblikk fra arbeidet med Betala?

Mine favorittøyeblikk i Betala er når brukerne av systemet har en positiv opplevelse. Å se smilene deres når de raskt og effektivt betjener kunder, gir en følelse av at vi gjør en god jobb. Vi bygger også gode relasjoner på de ulike festivalene og arrangementene vi besøker, noe som alltid er hyggelig.

Fokuser på salg og kundeservice.

Vi gjør det raskt og enkelt å ta betalt slik at du heller kan fokusere på salg og kundeservice. Med Betala flyter køen raskere, omsetningen øker og du får fornøyde kunder.

Nysgjerrig?
La oss ta en prat

Vi gjør det raskt og enkelt å ta betalt slik at du heller kan fokusere på salg og kundeservice. Med Betala flyter køen raskere, omsetningen øker og du får fornøyde kunder.

Ta kontakt dersom du har spørsmål om Betala eller er klar for å bestille.