HES – Part of All Things Live

Hans Petter Haaland, grunnlegger og daglig leder i HES, vet hva som kreves for å skape vellykkede arrangementer fra start til slutt. HES ble grunnlagt allerede i 2010 og kan skilte med over 50 festivaler på nakken, og over 60 000 årlig besøkende på sine arrangementer. I tillegg til arrangementer, promoterer og markedsfører også HES noen av Skandinavias største og beste artister.

I februar 2023 ble HES kjøpt opp av All Things Live, som representer over 500 artister, nesten 8300 lokale- og internasjonale eventer med mer enn 2,1 millioner solgte billetter hvert år. Hans Petter og gjengen i HES fortsetter som normalt og ser frem til nok en festivalsesong, nå med en enda sterkere organisasjon i ryggen.

Moderne løsninger

Det spiller ingen rolle om man er liten eller stor arrangør, proff eller amatør – det å kunne ta betalt på en smidig måte er livsviktig. I HES ønsket de seg en betalingsløsning som kunne matche deres lidenskap for kvalitet og problemfri gjennomføring.

– Betala var svaret vi hadde lett etter, sier Haaland.

Før Betala kom inn i bildet, møtte HES utfordringer med eksisterende betalingsløsninger som ikke kunne levere på deres behov. Økonomi, modernitet og brukervennlighet var viktige faktorer som var avgjørende for oss, forklarer Haaland.

Betala overgikk forventningene våre og leverte et system som var lett å bruke, oversiktlig og med enestående service som prikken over i-en.

Med Betala som sin pålitelige partner har HES opplevd en rekke fordeler. Haaland forteller begeistret om hvordan de enkelt henter ut nøkkeltall og har oversikt over alle sine arrangementer i Betala sin kundeportal. Dette har hjulpet virksomheten med å bli mer effektive og ha bedre kontroll.

Han forteller også at de benytter Hoopla som billettleverandør og integrasjonen mellom Hoopla og Betala, for å minimere antallet ulike systemer.

Brukervennlighet i sentrum

Betala sin brukervennlige og intuitive plattform har gjort livet enklere for både arrangørstaben til HES og deres frivillige. Hans Petter understreker hvor viktig det er med et raskt og pålitelig system, som er enkelt å betjene.

– Hvis vi trenger å gjøre endringer, kan vi justere det vi må der og da uten å måtte kontakte kundeservice og være avhengig av ekstern bistand. Det gir oss en utrolig fleksibilitet som vi er avhengige av når vi planlegger og gjennomfører våre arrangementer.

Vær modig

Når man er i en bransje som utvikler seg raskt, er det viktig å holde seg oppdatert og hele tiden vurdere nye løsninger som kan være bedre. Selv om det kan være skummelt, råder Haaland andre arrangører til å ta steget og tørre å bytte ut systemer og leverandører som kanskje er en del av en etablert rutine. Man gifter seg jo ikke med leverandørene sine.

Betala anbefales på det sterkeste fra oss! De er en flott gjeng med hyggelige folk og leveransene på våre festivaler har vært god. Kundeservicen får intet mindre enn terningkast seks.

Har du avslutningsvis noen andre ting på hjertet, Hans Petter?

– God sommer til alle arrangører og gjester. Vi gleder oss! 😎

På veien

Betala har tilstedeværelse på syv av HES sine festivaler denne sommeren og vi gleder oss vilt! Det å være en del av et velsmurt arrangør-maskineri som skaper uforglemmelige festivalminner er virkelig en deilig følelse. Heia HES og heia festival-Norge. 🤩

Med en enklere betaling kan du fokusere på salg og kundeservice.

Vi gjør det raskt og enkelt å ta betalt slik at du heller kan fokusere på salg og kundeservice. Med Betala flyter køen raskere, omsetningen øker og du får fornøyde kunder.

Nysgjerrig?
La oss ta en prat

Vi gjør det raskt og enkelt å ta betalt slik at du heller kan fokusere på salg og kundeservice. Med Betala flyter køen raskere, omsetningen øker og du får fornøyde kunder.

Ta kontakt dersom du har spørsmål om Betala eller er klar for å bestille.