For å gi deg et innblikk i hvordan Betala bidrar til å gjøre Palmesus til en smidig og effektiv festival når det kommer til betalingsløsninger, har vi hatt en prat med Stian Wehus, Food & Beverage Manager i Palmesus. Stian har vært involvert i festivalen siden 2015 og har en imponerende erfaring innen utelivsbransjen. I innspurten før årets festival delte han noen av hans inntrykk og erfaringer med oss.

Palmesus er kjent for sine fantastiske musikkopplevelser og livlige atmosfære, sier Stian. For oss er det viktig å ha et betalingssystem som er like intuitivt og spektakulært som festivalopplevelsen vi tilbyr. Det er her Betala kommer inn i bildet.

Enkelt og intuitivt

I 2022 tok Palmesus steget og valgte Betala som sin betalingsløsning. Over to dager selger de over utrolige 60 000 vodka-redbull, og det krever et solid kassesystem som kan håndtere den store mengden transaksjoner som skal gjennomføres på kort tid. Med over 500 frivillige og innleide dugnadslag som betjener kassene, er det avgjørende at systemet er brukervennlig og enkelt å forstå.

Vi er avhengige av en løsning som er driftssikker og rask, forklarer Stian. Våre frivillige kommer ofte uforberedt og uten erfaring med kassesystemer, og det er avgjørende å få staben raskt i arbeid.

I 2022 fungerte Betala utmerket for oss og vi opplevde at selgerne våre syntes systemet var intuitivt og enket å betjene. Selv om det var mye volum og høyt tempo, hadde vi null nedetid og ingen problemer med å motta betalinger. Det var en fantastisk opplevelse.

En av de store fordelene med Betala er driftssikkerheten. Systemet kan kobles til både 5G og WiFi, og har gode reserveløsninger. Dette gir arrangører som Palmesus en trygghet om at betalingene alltid vil bli gjennomført, selv om strøm eller nettverk skulle svikte.

Spiller hverandre bedre

Kassesystemene fra Betala videreutvikles konstant og tilbakemeldingene fra Palmesus er med på å styrke optimaliseringen av en rekke verktøy og funksjoner som forbedrer systemet og betalingsprosessene. Stian ser spesielt verdien av enkel rapportering og monitorering av salget i sanntid.

Vi har hatt god dialog med Betala, og dere har hjulpet oss med å tilpasse løsningen til våre behov, sier Stian. Vi ser frem til å følge med på salget vårt minutt for minutt og justere vareflyt og kapasitet deretter. Denne funksjonaliteten er særs viktig for oss og jeg klør i fingrene etter å sette i gang med årets arrangement.

Kundeservicen og støtten fra Betala-teamet har vært upåklagelig, ifølge Stian. Han understreker viktigheten av et tett samarbeid med Betala, spesielt under selve avviklingen av festivalen.

Vi hadde et fantastisk team fra Betala hos oss i fjor under festivalen, sier Stian entusiastisk. Eventuelle små utfordringer som oppsto, ble løst umiddelbart, og alt gikk knirkefritt.

Det gir oss en stor trygghet å vite at vi har en samarbeidspartner som står bak oss og sikrer at alt fungerer som det skal i tilfelle uforutsette hendelser skulle dukke opp.

Optimalisering

I år har Palmesus gjort noen justeringer i kasseoppsettet for å gjøre salget enda mer effektivt. Stian deler noen av endringene de har gjort.

Vi har fortsatt oppsettet med kasseløsningen ganske likt, men vi har lagt til flere pakkeprodukter for enklere rapportering, avslører Stian. For eksempel tilbyr vi større pakker som inkluderer ti øl og en flaske champagne.

Med Betalas funksjonalitet blir varelinjene i pakkeproduktene automatisk delt opp, noe som gjør rapporteringen og det regnskapstekniske arbeidet mye enklere enn før.

Palmesus har også dratt nytte av de to ulike formatene på kasseløsningene som leveres fra Betala – nemlig håndholdt kasse og konsoll-kasse, som har større skjerm. På festivalområdet har Palmesus bl.a. en egen restaurant som betjener opptil 700 gjester samtidig med 60 servitører, og da er det avgjørende å ha pålitelige verktøy.

Vi har 200 faste kassepunkter med store skjermer og 50 håndholdte kasser, forklarer Stian. Dette er gull verdt for oss. Vi har et hektisk tempo, og Betalas løsninger gjør at vi kan betjene gjestene våre på en effektiv måte.

Stian sine råd

Til andre arrangører som vurderer å bruke Betala som sin betalingsløsning, har Stian noen klare råd:

Når du velger en kasseløsning, er det viktig å velge en leverandør som kan være fysisk tilstede under avvikling, om noe skulle oppstå. Dette gjelder særlig for større arrangementer med mange kassepunkter. Du trenger et intuitivt kassesystem med lette baksystemer som gjør etterarbeidet enklere. Og selvfølgelig må du kunne stole på at alt fungerer og at det er driftssikkert, sier Stian.

For oss har Betala oppfylt alle disse forventningene og mer til.

Palmesus og Betala fortsetter å samarbeide for å skape en enestående festivalopplevelse for gjestene.

Med Betala i ryggen er vi glade for at Palmesus-teamet kan fokusere på det de er best på: å gi festivaldeltakerne uforglemmelige øyeblikk og minner for livet.

Vi gleder oss til årets festival som går av stabelen 30. juni til 1. juli på bystranda i Kristiansand. 🤩

Med en enklere betaling kan du fokusere på salg og kundeservice.

Vi gjør det raskt og enkelt å ta betalt slik at du heller kan fokusere på salg og kundeservice. Med Betala flyter køen raskere, omsetningen øker og du får fornøyde kunder.

Nysgjerrig?
La oss ta en prat

Vi gjør det raskt og enkelt å ta betalt slik at du heller kan fokusere på salg og kundeservice. Med Betala flyter køen raskere, omsetningen øker og du får fornøyde kunder.

Ta kontakt med oss dersom du har spørsmål om Betala eller er klar for å bestille.