Høy fleksibilitet = økt effektivitet
En av de største fordelene med Betala for Fjellparkfestivalen er muligheten til å redigere varer, priser og varemenyer selv, og ha sanntidsoversikt over alt som selges. Dette gir dem fleksibilitet til å gjøre endringer på kort varsel, uten behov for spesialisert økonomi- eller teknologikunnskap.
Simen forklarer at de tidligere har hatt leverandører som krevde at de måtte sendte inn produktoversikter i god tid før festivalen, slik at leverandøren fikk god nok tid til å konfigurere kassene. Det passet ikke vår ungdommelige og litt impulsive stil, ler Simen. Betala gir oss muligheten til å være selvhjulpne og gjøre endringer når det passer oss. Vi kan til og med legge til produkter i kassene underveis i festivalen, som for eksempel det året da vi måtte begynne å selge tepper på grunn av dårlig vær. Med Betala har vi full kontroll.
I tillegg til brukervennlighet og selvstyring har Betala bidratt til økt effektivitet og bedre brukeropplevelse for Fjellparkfestivalen. De har opplevd at Betala fungerer sømløst på 4G/5G, noe som har vært spesielt viktig for dem siden etablering av nettverk på festivalområdet har vært en utfordring.
– Vi vet at andre arrangørkollegaer har hatt utfordringer knyttet til 4G/5G, men det fungerte plettfritt hos oss og Fjellparkfestivalen hadde ingen nedetid i 2022.
Brukervennligheten til Betala er uansett det viktigste, understreker Simen. Festivalen har stadige generasjonsskifter, og nye frivillige må læres opp hvert år. Det er i slike overgangsperioder man avdekker om et system faktisk er intuitivt og lett å sette seg inn i.
– Betala-kassenes brukergrensesnitt er pent, enkelt å navigere i og inspirerende å bruke. Det samme gjelder brukergrensesnittet i kundeportalen der vi konfigurerer kasseløsningen. Det er flott at man kan eksperimentere og leke seg litt i systemet uten å risikere å gjøre alvorlige feil. Det er enkelt å komme i gang med salget – du trenger kun å koble til strøm og logge på kassen.