Bildet viser en betalingsterminal fra Betala i et miljø fra en neglsalong.

Hvordan funker egentlig Betala?

Betala leverer moderne betalingsløsninger som forenkler salgsprosessen, øker effektiviteten og gir deg bedre kontroll over salget ditt. Å ta betalt med Betala skal oppleves som knirkefritt, både for deg som selger og for kundene dine. I denne guiden skal vi ta en titt på hvordan Betala funker og hva du kan forvente som kunde.

Registrering og konfigurasjon

Når du registreres som kunde ber vi om noen enkle opplysninger. Disse trenger vi for å kunne sette opp betalingsterminalene mot din bank. Så fort du har gitt oss opplysninger som kontaktinformasjon, organisasjonsnummer, bank og kontonummer, får du umiddelbart tilgang til din kundeportal. Der legger du inn varene du skal selge og designer din kasseløsning. Vi veileder deg gjerne gjennom oppsettet.  

Få inspirasjon og tips fra opplæringsmateriellet som er tilgjengelig fra kundeportalen.

Bildet viser en skjermdump fra Betala backoffice og illustrerer hvordan prdouktoversikten ser ut.

Vi gjør (nesten) alt klart for deg

Samtidig som du tilpasser din kasseløsning i kundeportalen konfigurerer vi utstyret du har bestilt og klargjør for sending. Siden Betala aldri rører salgsomsetningen din, sørger vi heller for å bestille BAX-nummer fra banken din, som vi kobler mot betalingsterminalene. På den måten kan du starte salget straks du mottar utstyret, og pengene går selvfølgelig rett til din konto. Fordyrende mellomledd og skjulte kostnader holder vi oss langt unna.    

Logisk oppsett

I portalen legger du inn produkter og salgspunkter (kasser) i logiske produktgrupper og salgsområder, slik at du har god oversikt. Du velger selv hvilke produkter som skal tilgjengeliggjøres på de ulike salgspunktene og bestemmer hvilke betalingsmetoder som aksepteres. Digitale bonger og fakturakort produserer du enkelt i portalen. 

Har du flere arrangementer gjennom året så har du full oversikt over alle i portalen.  

Bildet er et skjermdump fra Betala sin backoffice og illustrerer hvordan man oppretter nye produkter i systemet.
Bildet viser en skjermdump fra Betala sin backoffice. Bildet illustrerer hvordan man har sanntidsinnsikt om salget når man er logget inn i backoffice.

Integrert rapportering og analyse

Via portalen har du tilgang til å følge med på salget og bruke analysefunksjoner i sanntid. Hent enkelt ut detaljerte salgsrapporter, transaksjonshistorikk og statistikk som gir deg verdifull innsikt i salgstrender og ytelse. Dette hjelper deg med å ta kunnskapsbaserte beslutninger og optimalisere driften. 

Rapporter og bilag kan sendes automatisk til regnskap, eller du kan sette opp automatiske flyter via API-integrasjoner.  

Selg på 1-2-3

Når du mottar utstyret fra Betala logger du inn kassene på ønsket salgsområde og du er klar til å motta kunder.  

Både kassen og betalingsterminalen har innebygget batteri, så utstyret fungerer dersom man skal miste strøm under arrangementet. Du velger selv om kassene skal kobles mot WiFi eller 4G/5G. Kassene svitsjer automatisk til ny nettverkstilkobling dersom det skulle oppstå problemer med foretrukken tilkobling.

Kundestøtte 

Vårt team er tilgjengelig for å hjelpe deg gjennom hele prosessen, fra valg av løsning til oppsett og bruk. Vi er her for å sikre at du får den støtten du trenger for en problemfri opplevelse med våre betalingsløsninger.  

Ta kontakt i dag for å lære mer om hvordan Betala kan hjelpe deg med dine betalingsbehov. Vi ser frem til å bli din pålitelige partner for en smidig og vellykket betalingsopplevelse! 

Over 30 års erfaring med betalingsløsninger

Advania sin reise startet allerede i 1939, og for en reise det har vært fra den gang og frem til nå! Vi har blant annet jobbet i over 30 år med betalingsløsninger, og det i et marked som har endret seg drastisk i et forrykende tempo. Vi tør å slå oss på brystet og si at vi har kompetansen som kreves for å levere moderne og fremtidsrettede betalingsløsninger.

En kassaløsning tilpasset din bedrifts behov

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Etiam eu turpis molestie, dictum est a, mattis tellus. Sed dignissim, metus nec fringilla accumsan, risus sem sollicitudin lacus, ut interdum tellus elit sed risus.

Fiken.no
Regnskap

Fiken.no
Regnskap

Fiken.no
Regnskap

Fiken.no
Regnskap

Betala er levert av Advania

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Etiam eu turpis molestie, dictum est a, mattis tellus. Sed dignissim, metus nec fringilla accumsan, risus sem sollicitudin lacus, ut interdum tellus elit sed risus.

  • 900 ansatte i Norge
  • 16 kontorer over hele landet
  • Nærhet til våre kunder

Bærekraft og samfunnsansvar

Verden er full av feilinformasjon. Derfor brenner vi i Advania for faktabasert bærekraft. Advania vil levere produkter og tjenester til våre kunder som gir lavere utslipp og energibruk, og som er mer etiske og transparente.

Gjennom våre ulike sertifiseringer, medlemskap og etablerte retningslinjer er vi forpliktet til en systematisk tilnærming til antikorrupsjon og bærekraftig forretningspraksis. Advanias retningslinjer er basert på FN- og ILO-konvensjoner om menneskerettigheter, arbeidsforhold, miljø og antikorrupsjon.